Problem mam z blokadą mostu. Przełącznik sprawny bo po wpięciu go w poziomowanie działa normalnie zapala się dioda. Na swoim miejscu niestety nie chce, nie zapala się dioda nawet. Prąd nie dochodzi? jakiś czujnik w moście? nie mam pojęcia, może ktoś miał ten problem?
Dioda się zapali, kiedy blokada się załączy. Działa na zasadzie kontrolki. Problem bardziej jest w mechaniźmie załączającym blokadę, dioda nie świeci bo blokada się nie załącza.
Tak, znaczy się jest w innych autkach, to w Scani pewnie też.
Nie mogę tego sprawdzić u siebie bo nie mam blokady. Ale kiedy wymieniałem żarówki w kontrolkach na przełącznikach to wiem ze zapala się ona dopiero wtedy gdy pobiegnie prąd przez przycisk, czyli niekoniecznie kontrolka na przełączniku mówi o załączonej blokadzie. O tym nas informuje kontrolka na desce rozdzielczej.
sprawdziłem nie dochodzi prąd do przełącznika, co najciekawsze jak wyjmę bezpiecznik 7 odpowiadający za blokadę mostu to na przełączniku pojawia się 12V nie 24V i kontrolka zaczyna świecić w przełączniku i na desce rozdzielczej z tym że słabiutko i most się nie blokuje.
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
Pierwsze co to mozesz podniesc os i sprawdzic czy blokada rzeczywiscie nie dziala ,potem odepnij powietrze od stempla i zobacz czy po wlaczeniu przyciskiem slychac powietrze ....
.....Jak nie slychac to dmuchnij powietrze w ta rurke aby zlokalizowac zawor odpowiedzialny za podawanie cisnienia( wydech bedzie syczal), sprawdz go ( czy dochodzi tam napiecie po wlaczeniu przycisku ,lub podaj tam osobne zasilanie w celu testu ).
A jak slychac powietrze to masz problem mechaniczny z sama osia .
( opisuje na podstawie systemu MANa ,lecz komponenty powinny byc podobne jak nie takie same )
Jesli po wyciagnieciu bezpiecznika nr 7 masz napiecie 12V to na pewno gdzies masz zwarcie.
Blokada mostu dziala w ten sposob ze jest zasilana z bezpiecznika nr 7 10A i zasilanie idzie na przelacznik S12 na desce na pin nr 2 a z 2 na 1 na kontrolke w przelaczniku. Po wlaczeniu blokady na wlaczniku S12 na pinie 6 powinien sie pojawic +24V ktory aktywuje zawor elektromagnetyczny blokady V10 ktory znajduje sie przy moscie. Gdy blokada mostu sie zalaczy to styk zwierny B11 podaje mase z punktu masowego G40 na wlacznik blokady S12 na pin 3 oraz na kontrolke na desce W14. Obie kontrolki powinny sie zapalic. Z powyzszego wynika ze nie wduszenie przycisku a dopiero wlacznie blokady powoduje zapalenie kontrolki. Aby sprawdzic czy uklad dziala poprawnie powinienes najpierw podniesc tylna os, wlaczyc blokade i krecic jednym kolem i patrzec czy drugie kreci sie w ta sama strone. Jesli tak to blokada dziala a problem jest w instalacji elektrycznej. Jesli nie to albo jest problem z zalaczaniem samej blokady albo nie ma cisnienia na zaworze elektromagnetycznym V10.
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę