Witam serdecznie.
Od niedawna jestem użytkownikiem MB Atego 1217 z 2000r.. Mam pytanko, a zarazem proszę o pomoc mądrzejsze ode mnie osoby w tym temacie. A mianowicie wyświetla mi na wyświetlaczu 2 kody: INS 1 0908 oraz FR 0 1723, szukałem trochę w necie i wychodzi mi, że zwarcie ma jakiś przewód diagnostyczny oraz, że mam walnięty czujnik biegu jałowego... tylko, który to jest na skrzyni ten z tyłu, czy ten od dołu (te dwa są identyczne z wyglądu). Wymieniłem ten z tyłu i kody jak były tak są, dodatkowo nie mam światła biegu wstecznego, próbowałem zwierać wtyczki przy skrzyni biegów i światła mimo to nie palą, gdzie mogę szukać problemu.
Kolejnym problemem jest to, że nie wyświetla mi ciśnienia oleju - cały czas pokazuje, że jest 0 Barów, czy to czujnik i gdzie ewentualnie go szukać.
Nr Vin: WDB 9700571K476538.
Dodam tylko, że kupiłem auto z zatartym na panewce silnikiem i teraz jest inny od anglika, osprzęt oczywiście i skrzynia bez zmian.
Co do bledu FR to wychodzi na to ze czujnik polozenia luzu przy styku X4 18/16 jest uszkodzony lub sklejony. Tlumaczac to na jezyk polski to czujnik luzu przy skrzyni biegow jest albo uszkodzony albo caly czas zwarty. Czujnik S9 znajduje sie na skrzyni biegow i ida do niego dwa przewody jeden to szary a drugi bialy i to wlasnie z tym szarym przewodem jest problem. A szary przewod idzie do modulu FR na 18 pinowa wtyczke o nr X4 na pin nr 16 (przewod czarno, szaro, czerwony). Znajac kolory kabli idace do czujnika S9 powinienes bez problemu go znalezc na skrzyni.
Natomiast blad INS 0908 oznacza przerwe lub zwarcie do + przewodu komunikacyjnego. Przewod komunikacyjny idzie od gniazada diagnostycznego z pinu 4 (kolor biało czerwony) do zegarow na 18 pinowa kostke X2 pin 3.
Dziękuje ślicznie za pomoc.
Tydzień mam mocno zajęty, ale w weekend na pewno zajrzę do tego wszystkiego.
Konkretne wyjaśnienie - masz kolego duże piwko u mnie.
Jeszcze raz dziękuje za pomoc.
A gdzie szukać przyczyny niepokazywania ciśnienia oleju i braku światła wstecznego?
co do swiatel wstecznych to najpierw nalezaloby sprawdzic zarowki w tylnych lampach. Potem czy sam wlacznik dziala. Jesli wlacznik dziala to czy jest zasilanie na wlaczniku.
Co do cisnienia oleju to moze byc zarowno czujnik jak i kable idace do niego
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę