Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 sty 2012, 19:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

Witam .
Mam problem z Naczepa Mega modulator EBS chyba nie żyje ... tzn. brak ABS w naczepie
sprawdzałem wyjścia na ciągniku, wszystko OK , sprawdzałem przejścia na kablu miedzy modulatorem a ciągnikiem OK , brak mi pomysłu na dalsze testy...
nie podnosi się również 1 OŚ sterowana właśnie przez HALDEXA .
Proszę o porady gzie jeszcze patrzeć...

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Post Wysłano: 04 sty 2012, 22:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Jeżeli abs nie działa to żaden inny system np. ebs nie zadziała. Więc jeżeli na kablu masz dwa plusy to szukamy dalej. Prawdopodobnie nad środkową osią jest takie pudełko a do niego dochodzi kilka wtyczek również z czujników abs po przekręceniu kluczyka powinna zapalić się na nim dioda. W systemie migowym poda błąd zlicz ilość mrugnięć.... Fajnie gdybyś odczytał model sterownika i firmę. Wabco na swojej stronie podaje wszystkie instrukcje.


Post Wysłano: 04 sty 2012, 22:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2009, 21:14
Posty: 429
GG: 8174728
Samochód: B8
Lokalizacja: ŁÓDŻ-SULEJÓW

Kolego sympatyczny...diodkę to bedziesz miał ale w... modulatorze wabco ale nie hadexa...aby się dowiedzieć czy on żyje musisz mieć kabelek i podłączyć pod kompa...jeśli by to była przyczepa z hadexem to by było prościej bo w przyczepach jest wyświetlacz pokazujący kod...ale nie w naczepie z osią unoszoną...reasumując haldex eb+ to chyba największy badziew wśród takich systemów...i nie jest to tylko moje zdanie...

_________________
SPEC.RENAULT TRUCK, VOLVO..DĄBROWA NAD CZARNĄ WOJ ŁÓDZKIE DK74
TEL. 509-036-498
-WYJAZDY NA AWARIE ELEKTRYKI I ELEKTRONIKI RENAULT I VOLVO- ADBLUE, APM, DEFEKT 200,DEFEKT WTRYSKU,DEFEKT IMMOBILIZERA,WYŁ.IMMOBILIZERA, ITP.). zapraszamy do grupy:
https://www.facebook.com/groups/235395747040110/


Post Wysłano: 05 sty 2012, 12:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7245
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
jeśli by to była przyczepa z hadexem to by było prościej bo w przyczepach jest wyświetlacz pokazujący kod...ale nie w naczepie z osią unoszoną...reasumując haldex eb+ to chyba największy badziew wśród takich systemów...i nie jest to tylko moje zdanie...
Ja mam w naczepie wyświetlacz, tylko trzeba znać pin żeby wejść w różne opcje, nie znasz fabrycznego pinu do tego wyświetlacza?

Co do Haldexa to potwierdzam jest to totalne badziewie :lol:, nie wiem czemu ale Haldex lubi spuszczać powietrze z naczepy przez modulator :lol: , ciekawe że z Wabco niema takich problemów :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 05 sty 2012, 22:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2009, 21:14
Posty: 429
GG: 8174728
Samochód: B8
Lokalizacja: ŁÓDŻ-SULEJÓW

nie znam tego pinu i naprawiam tego badziewia :D

_________________
SPEC.RENAULT TRUCK, VOLVO..DĄBROWA NAD CZARNĄ WOJ ŁÓDZKIE DK74
TEL. 509-036-498
-WYJAZDY NA AWARIE ELEKTRYKI I ELEKTRONIKI RENAULT I VOLVO- ADBLUE, APM, DEFEKT 200,DEFEKT WTRYSKU,DEFEKT IMMOBILIZERA,WYŁ.IMMOBILIZERA, ITP.). zapraszamy do grupy:
https://www.facebook.com/groups/235395747040110/


Post Wysłano: 06 sty 2012, 1:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Podzielam zdanie na temat haldexa często się wymieniało sterowniki usmażone , gdzie przyczyną często była wtyka zasilająca .


Post Wysłano: 06 sty 2012, 20:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

Cytuj:
Podzielam zdanie na temat haldexa często się wymieniało sterowniki usmażone , gdzie przyczyną często była wtyka zasilająca .
Kolego o coś więcej odnośnie "usmażenia" ?? gdzie co dlaczego?

KOLEGO TOMVOL ... ty w ogóle czytałeś o co chodzi ? :roll:

do modulatora (ni licząc czoła ) z prawej strony sa 3 złącza
NIEBIESKIE - 7 pinów złącze ABS/EBS od ciągnika
POMARANCZOWE - zasilanie ...awaryjne? nie wiem o co chodzi...
ZIELONE - w moim przypadku wyprowadzona wtyczka do "diagnostyki - interfejs" przy ramie....

wiec co sugerujecie zdemontować drania i wizualnie ocenić co tam w sroku ...?

dodam iż ostatnio dolałem do ukłądu pneu srodek od WABCO przeciz zamarzaniu
czy to może być przyczyną usterki ?...

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Post Wysłano: 06 sty 2012, 21:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Jedz na diagnostykę będzie najprościej .


Post Wysłano: 14 sty 2012, 2:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

Czesc Koledzy

Wracam po diagnozie... i moduł EB+ komunikuje się z interfejsem diag. i byla masa błędów ale żyje... po wykasowaniu pozostały zasadniczo 2 błędy nie zna ciśnienie w układzie zawieszenia tzn. poduszki i nie zna ciśnienia na zasilaniu tzn. nie wie ze jest podpięty czerwony przewód z ciągnika (zasilanie w powietrze) ale udało się zgrać konfig...
i teraz moje pytanie gdzie i czy w ogóle udało by się zregenerować ten układ ?

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Post Wysłano: 14 sty 2012, 11:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2009, 21:14
Posty: 429
GG: 8174728
Samochód: B8
Lokalizacja: ŁÓDŻ-SULEJÓW

Powiem w sposób...u nas przerabiają ten układ i zakładają modulator wabco...

_________________
SPEC.RENAULT TRUCK, VOLVO..DĄBROWA NAD CZARNĄ WOJ ŁÓDZKIE DK74
TEL. 509-036-498
-WYJAZDY NA AWARIE ELEKTRYKI I ELEKTRONIKI RENAULT I VOLVO- ADBLUE, APM, DEFEKT 200,DEFEKT WTRYSKU,DEFEKT IMMOBILIZERA,WYŁ.IMMOBILIZERA, ITP.). zapraszamy do grupy:
https://www.facebook.com/groups/235395747040110/


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: