wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.harnas.wagaciezka.com/

Jak zdać ?
http://www.harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=24182
Strona 4 z 7

Autor:  nicek90 [ 15 lut 2010, 21:46 ]
Tytuł:  Re: Egzamin C+E [parę prostych pytań]

Ad1) tak,można
Ad2) tego nie wiem bo nie moje rejony
Ad3)Trzeba wykupić 5 godzin doszkalających a potem ustalić egzamin
Ad4)najpierw pneumatyka, potem elektronika przynajmniej tak Mnie uczyli
Ad5)Raczej po

Autor:  Ksawerowiczan [ 15 lut 2010, 21:53 ]
Tytuł:  Re: Egzamin C+E [parę prostych pytań]

odnośnie 3 punktu generalnie chodzilo mi czym się kierować że tak powiem
"gdzie jest koniec zestawu".
Wydaje mi się że w normalnym życiu każdy w miarę rozsądny kierowca, który nie chce pokazywać jaki to on jest fajny ,a potem płacić za szkody. Raczej będzie na tyle rozumny i wyjdzie sprawdzi ile mu jeszcze metrów zostało albo otworzy drzwi i się przypatrzy niestety jednak na egzaminie nie ma takiej możliwości. Tak więc po prostu chciałem spytać o jakoś strategie inną niż na czuja może ktoś jakąś wymyślił .

Autor:  nicek90 [ 15 lut 2010, 21:55 ]
Tytuł:  Re: Egzamin C+E [parę prostych pytań]

Na egzaminie możesz raz wyjść z auta

Autor:  david201 [ 15 lut 2010, 22:00 ]
Tytuł:  Re: Egzamin C+E [parę prostych pytań]

Co do punktu 4 to mnie uczyli że najpierw elektryczne a następnie pneumatyke sie podpina

Autor:  Ksawerowiczan [ 15 lut 2010, 22:01 ]
Tytuł:  Re: Egzamin C+E [parę prostych pytań]

0_0 phi ale ze mnie imbe#%@cyl na ostatnich 2 egzaminach zrobiłem to bez wychodzenia.

Autor:  nicek90 [ 15 lut 2010, 22:06 ]
Tytuł:  Re: Egzamin C+E [parę prostych pytań]

to instruktor ci nie wytłumaczył, że mozna wychodzić z samochodu na łuku?

Autor:  Cyryl [ 15 lut 2010, 22:07 ]
Tytuł:  Re: Egzamin C+E [parę prostych pytań]

4. nikt Ci nie tłumaczył po co są dwa przewody powietrzne?
otóż przewód czerwony doprowadza powietrze do przyczepy do zbiorników powietrza, zawieszenia, ale również ciśnienie powietrza podane tym przewodem odblokowuje hamulce w przyczepie (gdyby przyczepa oderwała się i przeów czerwony zostanie zerwany to automatycznie blokowane są koła przyczepy), natomiast żółty steruje hamulcami.
czyli przy odpinaniu najpierw podkładasz kliny, potem odpinasz czerwony - aby zablokować przyczepę. potem elektryka i na końcu żółty. choć w niektórych WORD-ach kolejność elektryki i żółtego jest odwrócona, ale zawsze pierwszy czerwony.
natomiast przy zaczepianiu przyczepa musi mieć zablokowane koła do końca więc przewód czerwony podpinamy ostatni.
5. kliny wyciągamy ostatnie.

Autor:  Ksawerowiczan [ 15 lut 2010, 22:13 ]
Tytuł:  Re: Egzamin C+E [parę prostych pytań]

Cytuj:
4. nikt Ci nie tłumaczył po co są dwa przewody powietrzne?
otóż przewód czerwony doprowadza powietrze do przyczepy do zbiorników powietrza, zawieszenia, ale również ciśnienie powietrza podane tym przewodem odblokowuje hamulce w przyczepie (gdyby przyczepa oderwała się i przeów czerwony zostanie zerwany to automatycznie blokowane są koła przyczepy), natomiast żółty steruje hamulcami.
czyli przy odpinaniu najpierw podkładasz kliny, potem odpinasz czerwony - aby zablokować przyczepę. potem elektryka i na końcu żółty. choć w niektórych WORD-ach kolejność elektryki i żółtego jest odwrócona, ale zawsze pierwszy czerwony.
natomiast przy zaczepianiu przyczepa musi mieć zablokowane koła do końca więc przewód czerwony podpinamy ostatni.
5. kliny wyciągamy ostatnie.
Spokojnie dobrze wiem na czym polega ten system ja miałem na myśli kable od oświetlenia i ABS, to elektronika.

Autor:  david201 [ 15 lut 2010, 22:18 ]
Tytuł:  Re: Egzamin C+E [parę prostych pytań]

Cytuj:
4. nikt Ci nie tłumaczył po co są dwa przewody powietrzne?
otóż przewód czerwony doprowadza powietrze do przyczepy do zbiorników powietrza, zawieszenia, ale również ciśnienie powietrza podane tym przewodem odblokowuje hamulce w przyczepie (gdyby przyczepa oderwała się i przeów czerwony zostanie zerwany to automatycznie blokowane są koła przyczepy), natomiast żółty steruje hamulcami.
czyli przy odpinaniu najpierw podkładasz kliny, potem odpinasz czerwony - aby zablokować przyczepę. potem elektryka i na końcu żółty. choć w niektórych WORD-ach kolejność elektryki i żółtego jest odwrócona, ale zawsze pierwszy czerwony.
natomiast przy zaczepianiu przyczepa musi mieć zablokowane koła do końca więc przewód czerwony podpinamy ostatni.
5. kliny wyciągamy ostatnie.
mi też nikt tego nie tłumaczył,ale teraz już będe wiedział

Autor:  zyzyx [ 15 lut 2010, 22:37 ]
Tytuł:  Re: Egzamin C+E [parę prostych pytań]

W zasadzie wszystko wyjaśnione :) chciałbym tylko dodać, bo nie napisałeś jakie masz złącze od pneumatyki... jeżeli to jest duomatic to wtedy przy rozłączaniu najpierw odłączasz pneumatykę, żeby właśnie tak jak piszę Cyryl zablokowały się koła i było bezpiecznie. Przy podłączaniu przyczepy pneumatyka na końcu.

Autor:  Adamex [ 15 lut 2010, 22:59 ]
Tytuł:  Re: Jak zdać ?

Ja zdaje w Wadowicach czy nikt tam nie zdawał na kat. C
I czego moge się spodziewać .

Autor:  Marix [ 15 lut 2010, 23:01 ]
Tytuł:  Re: Egzamin C+E [parę prostych pytań]

Cytuj:
4. nikt Ci nie tłumaczył po co są dwa przewody powietrzne?
otóż przewód czerwony doprowadza powietrze do przyczepy do zbiorników powietrza, zawieszenia, ale również ciśnienie powietrza podane tym przewodem odblokowuje hamulce w przyczepie (gdyby przyczepa oderwała się i przeów czerwony zostanie zerwany to automatycznie blokowane są koła przyczepy), natomiast żółty steruje hamulcami.
czyli przy odpinaniu najpierw podkładasz kliny, potem odpinasz czerwony - aby zablokować przyczepę. potem elektryka i na końcu żółty. choć w niektórych WORD-ach kolejność elektryki i żółtego jest odwrócona, ale zawsze pierwszy czerwony.
natomiast przy zaczepianiu przyczepa musi mieć zablokowane koła do końca więc przewód czerwony podpinamy ostatni.
5. kliny wyciągamy ostatnie.

Nie zapominajmy, że w WORDach zdarzają się przyczepy wyposazone w hamulec postojowy (na przykład w Bielsku), gdzie ani nie podklada sie klinów, ani nie przejmuje się kolejnoscią powietrze/elektryka.


Do autora:

Z takim zdaniem wiedzy nie stawiaj sie na egzamin, przynajmniej 50% zostanie w kieszeni.
Cytuj:
2) W MANie na co najlepiej patrzeć w lusterku cofając i zatrzymując się na rękawie, mam na myśli by przyczepą nie dotknąć pachołków. Czekam na jakieś propozycje bo jak na razie dobrze mi to wychodziło ,jednak może jest jakiś inteligentniejszy sposób niż na czuja.
Dojedź blisko ale tak zeby meic pewnosc ze jest zapas, raz możesz wysiąśc i zobaczyć co slychać

Autor:  Jacoo [ 15 lut 2010, 23:07 ]
Tytuł:  Re: Egzamin C+E [parę prostych pytań]

A mnie uczone jeszcze lepiej najpierw przewody z prawej strony a poźniej przjście na strone lewą i przewody po lewej :| natomiast na egz. pan. egzaminator powiedział, podłanczajcie jak chcecie byle byscie podłaczyli w ciągu 10 min. :) Co uwaga, w B-stoku nie jest takie proste, kto zdawał na Starze ten napewno zna jego niezwykły zaczep :)

Autor:  Marix [ 15 lut 2010, 23:21 ]
Tytuł:  Re: Egzamin C+E [parę prostych pytań]

Obrazek



Obrazek
Mam nadzieje że wyjątkowo moderatorzy wybaczą:D

Autor:  Bajzel [ 15 lut 2010, 23:39 ]
Tytuł:  Re: Jak zdać ?

Marix, w takich wypadkach wszystko jest ok według mnie, więc nie ma się czym martwić, swoją drogą dzięki w imieniu moim i innych użytkowników za wrzutkę.

Tematy połączyłem, mam nadzieję, że teraz skutecznie :mrgreen:

Autor:  Ksawerowiczan [ 15 lut 2010, 23:45 ]
Tytuł:  Re: Egzamin C+E [parę prostych pytań]

Cytuj:

Do autora:

Z takim zdaniem wiedzy nie stawiaj sie na egzamin, przynajmniej 50% zostanie w kieszeni.
Towarzyszu Marix milo mi że wierzysz że mi się uda malo tego dziękuje za slowa otuchy.
Że tak powiem nawzajem... Ehh El Polako....

Autor:  Marix [ 15 lut 2010, 23:49 ]
Tytuł:  Re: Jak zdać ?

Kolego nie chodzi tu o prawienie sobie komplementów, więc nie obrażaj się.

Sam sobie fundujesz niepotrzebny stres zamiast isc na pewniaka:)
Poza tym to dla Ciebie wstawiłem te kolorowe obrazki wyżej.

Choć może poradnik ten nie jest idealny, to jednak podstawy są na papierze.

Pytałes jeszcze o kliny.
Potraktuj je jak hamulec postojowy.
Zgodnie z powyższym poradnikiem radzą go zwolnić po sprawdzieniu oświetlenia przyczepy.

Autor:  Ksawerowiczan [ 16 lut 2010, 15:24 ]
Tytuł:  Re: Jak zdać ?

Cytuj:
Kolego nie chodzi tu o prawienie sobie komplementów, więc nie obrażaj się.

Sam sobie fundujesz niepotrzebny stres zamiast isc na pewniaka:)
Poza tym to dla Ciebie wstawiłem te kolorowe obrazki wyżej.

Choć może poradnik ten nie jest idealny, to jednak podstawy są na papierze.

Pytałes jeszcze o kliny.
Potraktuj je jak hamulec postojowy.
Zgodnie z powyższym poradnikiem radzą go zwolnić po sprawdzieniu oświetlenia przyczepy.
Szanowni Doktorze House... pffuu znaczy się Panie Marix.
Mam nadzieje że ku twojemu zdziwieniu zrobiłem wszystko poprawnie na egzaminie w kwestii obsługi.
Tak więc bez obrazy ale zamknij się w pokoju i wypłacz w poduszkę, ale pasjonaci dają rade.

EGZAMIN ZDANY !!!!!!!!! =] jeszcze tylko skończę 21 lat i a nóż będzie mi dane zostać truckerem

Autor:  Bajzel [ 16 lut 2010, 17:58 ]
Tytuł:  Re: Jak zdać ?

Cytuj:
EGZAMIN ZDANY !!!!!!!!! =] jeszcze tylko skończę 21 lat i a nóż będzie mi dane zostać truckerem
Gratuluję :)

Mam nadzieję, że informacje, które tu znalazłeś choć trochę się przydały ;)

Autor:  Adamex [ 16 lut 2010, 18:03 ]
Tytuł:  Re: Jak zdać ?

Ja zdaje w czeerwcu i ktoś zdawał w wadowicach ??
Albo gdzie najlepiej jest zdać ???

Strona 4 z 7 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/