wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.harnas.wagaciezka.com/

Volvo FH podłączenie przetwornicy 24/220 v
http://www.harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=33617
Strona 1 z 2

Autor:  redy19 [ 13 gru 2011, 5:34 ]
Tytuł:  Volvo FH podłączenie przetwornicy 24/220 v

Witam orientuje się ktoś w jaki prosty sposób można zamontować przetwornice 24 na 220v w Volvo tzw.(chińczyku) i jakie jest najlepsze miejsce do tego ?

Autor:  kamilliverpool [ 13 gru 2011, 11:37 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH podłączenie przetwornicy 24/220 v

Najlepszym miejscem moim zdaniem jest ta drewniana skrzynka na webasto w schowku za kierowcą. Wystarczy wywalić jedną lub nawet obie drewniane ścianki i przykręcić przetwornicę (można nawet kombinować bez zdejmowania ścianek, zależy ile chcesz mieć tam miejsca wolnego, a pewnie jak najwięcej). Jak zakładałem, to miałem pewne wątpliwości, czy nie będzie się od ogrzewania przegrzewała ta przetwornica, ale przez jakieś 3 lata śmigała idealnie (1000w). Tak się składa, że w tym, lub następnym tygodniu będę zakładał przetwornicę w innym aucie. Dzisiaj lub jutro przywiezie mi ją kurier, także jak założę mogę dać Ci fotkę jak to wygląda.
W starym fh, zakładałem prostokątną 1000W, do nowej ciężarówki zamówiłem trochę większą 1500w/3000w (http://www.abcgps.pl/Przetwornica_napie ... -2699.html) i właśnie przed świętami pasuję ją pewnie założyć, tyle że ta jest sporo większa od poprzedniej i nie wiem jak będzie pasowała w tym nowym FH.
Mogę też zrobić foto jak to wyglądało w starym FH i tu wrzucić, o ile uda mi się spotkać, bo autko ciągle w trasie :)

Autor:  redy19 [ 13 gru 2011, 11:46 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH podłączenie przetwornicy 24/220 v

Bym był wdzięczny za fotki możesz też zrobić gdzie ją podłączasz pod jakie kable bo z volvo nie miałem jeszcze styczności auto z 2006 roku nastawiłem się na dafa(a w nim wiem co i jak) a tu szef zmiane mi wprowadził na volvo FH460 w automacie a przetwornica 500W ;)

Autor:  kamilliverpool [ 13 gru 2011, 13:15 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH podłączenie przetwornicy 24/220 v

Nie ma sprawy. W niedzielę zamówiłem przetwornicę z linku i będę ją zakładał do tego volva: viewtopic.php?f=44&t=32774&st=0&sk=t&sd=a&start=20.

Na jednym zdjęciu masz właśnie starego, czarnego chińczyka i tam też siedzi przetwornica, po prostu odsprzedałem ją nowemu kierowcy, a do srebrnego zakładam nową.
Także jak uda mi się złapać czarnego na placu to pyknę fotki, a jak nie to dam dopiero te z montażu w nowym :)

Autor:  redy19 [ 13 gru 2011, 14:34 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH podłączenie przetwornicy 24/220 v

oki dzięki czekam na foty :)

Autor:  redy19 [ 19 gru 2011, 13:36 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH podłączenie przetwornicy 24/220 v

Jak tam zrobiłeś już te fotki ?

Autor:  kamilliverpool [ 19 gru 2011, 17:29 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH podłączenie przetwornicy 24/220 v

Cześć, nie wracałem na weekend do domu nawet ;/
Dopiero w środę będę pewnie na bazie, ale wiadomo jak to jest w środku tygodnia: małe szanse, że auto będzie na placu. Srebrny pojechał na Włochy, także nie wiem kiedy będziemy zakładać w nim tą przetwornicę, a na czarnego będę polował od środy i postaram się przed świętami wrzucić foty :)

Autor:  redy19 [ 29 gru 2011, 15:34 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH podłączenie przetwornicy 24/220 v

Jak tam kolego z tymi foteczkami stoisz ?

Autor:  Madziak [ 12 sty 2012, 21:04 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH podłączenie przetwornicy 24/220 v

Potrzeba mi skorzystać z przetwornicy, ale nie chcę teraz prowadzić swojego przewodu z akumulatorów do kabiny. Jest możliwość wpiąć się w jakieś kable?
Samochód to volvo fh 12 z 2002r. bez lodówki.

Dodam jeszcze, że tam gdzie są te główne bezpieczniki w konsoli, gdy odkręciłem tą górną część i te bezpieczniki zobaczyłem dość grube kable.
Jutro lub w Sobotę pogrzebię tam.

Autor:  redy19 [ 17 sty 2012, 5:30 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH podłączenie przetwornicy 24/220 v

Czy ktoś jeszcze może pomóc w podłączeniu przetwornicy do volva ?

Autor:  nyta [ 17 sty 2012, 9:27 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH podłączenie przetwornicy 24/220 v

z czym ty masz tam taki problem??

Szukasz pod skrzynka bezpiecznikow grubego czerownego kabla + 24V i do niego podlaczasz czerwony kabel od przetwornicy. Pozniej szukasz drugiego dosc grubego kabla masowego i podlaczasz czarny kabel od przetwornicy. I masz juz przetwornice podlaczona. A jesli cie to przerasta to skrzystaj z uslug elektryka samochodowego

Autor:  Madziak [ 17 sty 2012, 10:22 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH podłączenie przetwornicy 24/220 v

Ja już sobie poradziłem. Musiałem rozebrać kilka plastików w volvie, ale szybko poszło. Podłączyłem przewód do + i masę pod śrubę i gitara.

Autor:  redy19 [ 27 sty 2012, 8:24 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH podłączenie przetwornicy 24/220 v

To teraz niech mi jeszcze ktoś podpowie w którym miejscu szukać bezpieczników bo widziałem tyle plastików do odkrecania żebym właściwy zdemontował.

Autor:  Madziak [ 27 sty 2012, 22:43 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH podłączenie przetwornicy 24/220 v

Pod maską na górze jest taki wyprowadzony przewód prosto z akumulatorów on jest jako (+) i nie trzeba bezpośrednio odkrywać pokrywy od akumulatorów tylko otworzyć maskę i podłączyć do niego kabel (+), a kabel (-) daje się pod masę.
Co to ma się do przetwornicy już mówię. Wpiąłem się w ten przewód i poprowadziłem do kabiny, przetwornicy, a kabel (-) z przetwornicy do masy. Przetwornica działa. Nie podłączałem wiertarki, ani szlifierki. Zasilacz od laptopa działa i ładuję. Trochę strach, bo od tych przewodów jak (+) zetknie się z (-) może się zapalić auto, przewody są dość grube. Podobno kiedyś kierowca zetknął przewody i jakiś bezpiecznik walnął koło akumulatorów więc chyba niema obaw.

Autor:  tszpak [ 28 sty 2012, 0:14 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH podłączenie przetwornicy 24/220 v

Cytuj:
Pod maską na górze jest taki wyprowadzony przewód prosto z akumulatorów on jest jako (+) i nie trzeba bezpośrednio odkrywać pokrywy od akumulatorów tylko otworzyć maskę i podłączyć do niego kabel (+), a kabel (-) daje się pod masę.
Co to ma się do przetwornicy już mówię. Wpiąłem się w ten przewód i poprowadziłem do kabiny, przetwornicy, a kabel (-) z przetwornicy do masy. Przetwornica działa. Nie podłączałem wiertarki, ani szlifierki. Zasilacz od laptopa działa i ładuję. Trochę strach, bo od tych przewodów jak (+) zetknie się z (-) może się zapalić auto, przewody są dość grube. Podobno kiedyś kierowca zetknął przewody i jakiś bezpiecznik walnął koło akumulatorów więc chyba niema obaw.
gratuluje pomyslu
wpiales sie w glowne zasilanie kabiny !!!
m in wszystkie jednostki sterujace jak np bedziesz mial odpalony silnik lub tylko wlaczony zaplon i spowodujesz skok napiecia bedzie cie to kosztowalo grube tysiace .....
prosciej i taniej zapoznac sie ze schematem elektrycznym lub zwocic sie do elektryka

ps najbardziej mnie bawi ten fragment
Cytuj:
jakiś bezpiecznik walnął koło akumulatorów więc chyba niema obaw.

panowie zeby ta robota byla bezpieczna


odpinamy klemy
wyjmujemy akumulatory oba
za akumulatorami mamy czarna skrzynke kontaktowa z WOLNYMI MIEJSCAMI DO WPIECIA kwestia dobrania odpowiedniego bezpiecznika ( miejsca na bezpieczniki juz sa ) i grubosci kabla w zaleznosci od potrzeb i oczywiscie mozliwosci akumulatorow
nastepnie mamy 2 opcje ciagniemy kable ( najlepiej 2 po 1 na plusa i mase !!! ) do kabiny wzdluz ramy ( KONIECZNIE W PESZLU !!! ) i wprowadzamy do srodka od strony pasazera gdzie pod nogami w przedniej czesci deski mamy kolejne miejsce gdzie wykorzystujemy istniejaca instalacje do zamontowania ODCIECIA AWARYJNEGO na wypadek gdyby ...nie zadzialal bezpiecznik ( celem ochrony komputerow kabiny w przypadku jak nie chce nam sie ciagnac dwoch kabli i planujemy uzycie masy z kabiny a nie ramy !)

opcja druga za kabina montujemy rozlaczalna kostke np TYP ANDERSON ( popytac ciagajacych chlodnie skad to wziac :P ) i jak nie uzywamy lub przechylamy kabine to sie odpina i reszta jak poprzednio tyle ze za fotelem pasazera wprowadzamy do kabiny przez podloge
tak przygotowana instalacja jest BEZPIECZNIEJSZA i daje mozliwosc wykozystania np do mikrofalowki w kabinie , zdecydowanie polecam tez do czajnikow bezprzewodowych ( a nie przez gniazdo zapalniczki na desce :D )


pozdrowienia

Autor:  Madziak [ 28 sty 2012, 10:32 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH podłączenie przetwornicy 24/220 v

Wpiąłem się pod główne zasilanie kabiny. Myślę, że to jest bezpieczne rozwiązanie, bo ten kabel idzie prosto z akumulatorów.

Autor:  MechanikSochaczew [ 28 sty 2012, 12:03 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH podłączenie przetwornicy 24/220 v

No i co że idzie jak spowodujesz spadek napięcia na tym przewodzie będzie katastrofa.

Autor:  MAN [ 28 sty 2012, 13:12 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH podłączenie przetwornicy 24/220 v

Katastrofa to będzie jak w czasie jazdy wywali bezpiecznik i silnik zgaśnie :]

Autor:  MechanikSochaczew [ 28 sty 2012, 14:07 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH podłączenie przetwornicy 24/220 v

Katastrofa to będzie jak kierowca nie będzie wiedział co sie dzieje i przyjedzie serwis :mrgreen: Swoją drogą już byłem we włoszech wsadzić jeden kabel w kostke od stacyjki :wink:

Autor:  tszpak [ 28 sty 2012, 18:18 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH podłączenie przetwornicy 24/220 v

ja bylem wiele razy pozbierac co pozostalo po takich samorobkach

tu przyklad
#
http://www.youtube.com/watch?v=-O34Zm8ryAU

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/