Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 22 paź 2011, 20:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 mar 2008, 23:33
Posty: 30
GG: 0

Witam serdecznie.
Od niedawna jestem użytkownikiem MB Atego 1217 z 2000r.. Mam pytanko, a zarazem proszę o pomoc mądrzejsze ode mnie osoby w tym temacie. A mianowicie wyświetla mi na wyświetlaczu 2 kody: INS 1 0908 oraz FR 0 1723, szukałem trochę w necie i wychodzi mi, że zwarcie ma jakiś przewód diagnostyczny oraz, że mam walnięty czujnik biegu jałowego... tylko, który to jest na skrzyni ten z tyłu, czy ten od dołu (te dwa są identyczne z wyglądu). Wymieniłem ten z tyłu i kody jak były tak są, dodatkowo nie mam światła biegu wstecznego, próbowałem zwierać wtyczki przy skrzyni biegów i światła mimo to nie palą, gdzie mogę szukać problemu.

Kolejnym problemem jest to, że nie wyświetla mi ciśnienia oleju - cały czas pokazuje, że jest 0 Barów, czy to czujnik i gdzie ewentualnie go szukać.

Z góry wielkie dzięki za pomoc.


Post Wysłano: 23 paź 2011, 12:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

podaj VIN. Bedzie latwiej


Post Wysłano: 23 paź 2011, 12:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 mar 2008, 23:33
Posty: 30
GG: 0

Nr Vin: WDB 9700571K476538.
Dodam tylko, że kupiłem auto z zatartym na panewce silnikiem i teraz jest inny od anglika, osprzęt oczywiście i skrzynia bez zmian.


Post Wysłano: 24 paź 2011, 13:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Co do bledu FR to wychodzi na to ze czujnik polozenia luzu przy styku X4 18/16 jest uszkodzony lub sklejony. Tlumaczac to na jezyk polski to czujnik luzu przy skrzyni biegow jest albo uszkodzony albo caly czas zwarty. Czujnik S9 znajduje sie na skrzyni biegow i ida do niego dwa przewody jeden to szary a drugi bialy i to wlasnie z tym szarym przewodem jest problem. A szary przewod idzie do modulu FR na 18 pinowa wtyczke o nr X4 na pin nr 16 (przewod czarno, szaro, czerwony). Znajac kolory kabli idace do czujnika S9 powinienes bez problemu go znalezc na skrzyni.

Natomiast blad INS 0908 oznacza przerwe lub zwarcie do + przewodu komunikacyjnego. Przewod komunikacyjny idzie od gniazada diagnostycznego z pinu 4 (kolor biało czerwony) do zegarow na 18 pinowa kostke X2 pin 3.


Post Wysłano: 24 paź 2011, 17:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 mar 2008, 23:33
Posty: 30
GG: 0

Dziękuje ślicznie za pomoc.
Tydzień mam mocno zajęty, ale w weekend na pewno zajrzę do tego wszystkiego.
Konkretne wyjaśnienie - masz kolego duże piwko u mnie.
Jeszcze raz dziękuje za pomoc.

A gdzie szukać przyczyny niepokazywania ciśnienia oleju i braku światła wstecznego?


Post Wysłano: 24 paź 2011, 21:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

co do swiatel wstecznych to najpierw nalezaloby sprawdzic zarowki w tylnych lampach. Potem czy sam wlacznik dziala. Jesli wlacznik dziala to czy jest zasilanie na wlaczniku.

Co do cisnienia oleju to moze byc zarowno czujnik jak i kable idace do niego


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: